Welke metatags op welke pagina?

Regelmatig krijg ik vragen van webmasters die meer willen weten over een bepaald onderwerp. Vandaag iemand die een interessante vraag stelde met betrekking tot metatags:

Beste Karel,

Ik heb een vraag met betrekking tot meta keywords. Is het verstanding deze
generiek en specifiek op te bouwen?
Op de homepagina vooral generiek en algemene keywords en wanneer er dieper
binnen de website wordt gezocht meer specifieke keywords gebruiken. Is dit
verstandig of niet?

Antwoord:

Het is inderdaad verstandig om wat verschillende type metatags te gebruiken. Op de hoofdpagina kun je inderdaad wat algemenere meta keyword tags gebruiken en een algemene meta description tag (waar gaat de website over).

Op de wat dieper liggende pagina's kun je keywords gebruiken die gerelateerd zijn aan die pagina, en dus vaak ook wat specifieker zijn, en een meta description die omschrijft waar die pagina over gaat.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Mijn ervaring is dat je je keywords het best kunt beperken tot die paar die je in je artikel al gebruikt.
    Normaal dus niet meer dan 5 a 6.

    Veel Belangrijker is dat je je Metatag Description goed invult, en die aan laat sluiten op de inhoud van je pagina.

    In mijn WordPress Blogs gebruik ik twee SEO Plugins, de All-in-One-SEO-Pack en de SEO Title Tag.
    De eerste voor het afhandelen van de Metatags, de tweede om betere titels te krijgen zonder dat ik de Post-Slog (url optimalisatie) hoef aan te passen.

  2. Welke zoekmachine gebruik er nog de metatag keywords?

    Description is interessant, omdat bijv. Google deze meeneemt in de zoekresultaten en toont bij de omschrijving. Sta je vermeld op DMOZ, dan pakt Google trouwens ook de andere omschrijving.

    Keywords heeft zijn tijd gehad. Misschien dat Ilse ernog mee werkt, maar dan heb je het ook gehad.

  3. @Henri

    Yahoo en Live.com gebruiken nog Keywords en Google soms ook, alleen word er veel minder waarde aan gehecht dan vroeger.

    Als je de omschrijving van DMOZ niet in de SERPS wilt hebben, dan kun je de gebruiken zodat je eigen omschrijvingen meekomen.

    SEO is altijd een optelsom van de verschillende elementen, goede relevante keywords is een van die elementen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top