Gratis keyword onderzoek tools

De oplettende zoekmachine marketeer heeft het al wel gemerkt. De gratis Overture Keyword suggestie tool is niet langer (gratis) beschikbaar. De originele link verwijst nu door naar de adverteren voor ondernemers pagina van Yahoo.

Gelukkig zijn er nog een hoop andere gratis tools om zoekwoord onderzoek te doen. Hieronder een kleine opsomming van gratis zoekwoord onderzoek tools:

  • Google AdWords zoekwoord tool: Handig om gerelateerde zoekwoorden te vinden. Data is afkomstig van Google zelf. Er worden echter geen exacte zoekaantallen weergegeven.
  • SEO Book zoekwoord suggestie tool: Handige site die gebruik maakt van de Yahoo tool. Er wordt tevens direct met de zoekterm gelinkt naar andere tools zodat je eenvoudig onderzoek kunt doen.
  • Google Trends: Er handige tool om te bepalen welke zoekwoorden nu beter bezocht worden. Waar wordt bijvoorbeeld meer op gezocht: “laptops" of “notebooks"? Met Google trends kun je dit eenvoudig onderzoeken!
  • adCenter Labs zoekwoord voorspelling: Ongeveer dezelfde tool als Google trends. Tevens kun je zien hoe deze zoekwoorden zich verhouden tot bijvoorbeeld leeftijd en geslacht. adCenter Labs biedt overigens ook nog meerdere zeer interessante tools!

Welke tools gebruik jij en wat is je ervaring hiermee?

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Ik heb de trailversie van Trellian ook gebrobeerd. En ook deze gaf mij geen goede resulaten. Vooral het aantal zoektermen kwamen niet overeen met bv. mijn eigen Google Analytics data. Ik mag er toch van uit gaan dat de trailversie goede data (aantal keren gezocht) weergeeft. En dat daar de beperking van de tool niet liggen. Nee, voor de NL markt vind ik het zeer lastig. Ik gebruik hittail voor mijn long tail keywords.

  2. Ook ik ben in het bezit van Trellian,

    In een dolle bui de betaalde versie aangeschaft. Helaas ben ik er niet zo tevreden mee. Zo zie je maar weet. In je enthausiasme iets aanschaffen blijft ( bij mij ) vaak op de plank liggen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top