Welke pagina's optimaliseren?

Binnen de zoekmachine optimalisatie zijn we constant bezig om pagina's te optimaliseren. Uiteraard optimaliseren we de pagina's die volgens ons statistiekenprogramma de meeste waarde hebben. De werkelijke waarde berekenen via de statistieken is een verhaal apart. Dit artikel gaat over iets wat een statistiekenprogramma (nog) niet kan.
Binnen onze website zijn misschien ook pagina's die nog nooit zijn gevonden via de zoekmachines. En via de onderstaande manier kun je achter die pagina's komen. Wat we verder met die pagina's gaan doen is natuurlijk afhankelijk van het soort pagina (een bedanktpagina hoeft niet perse door de zoekmachines te worden gevonden). Maar misschien zitten er wel pagina's tussen die slecht zijn geoptimaliseerd en die wél belangrijk zijn voor onze zoekmachine optimalisatie!

"Verborgen" pagina's achterhalen

Om deze pagina's te achterhalen moeten we gebruik maken van verschillende software. Allereerst laat ik met een video zien hoe je de pagina's kunt achterhalen, onder de video vind je de links van de software.

Software en code

Om je verborgen pagina's te achterhalen via de bovenstaande manier heb je de volgende software nodig:

Verder heb ik de volgende macro-code gebruikt voor Excel om de dubbele waarden te markeren (via Femda):

Sub fdControleerDubbeleWaarden()
Dim rge As Excel.Range
Dim rgeFind As Excel.Range
Dim varValue As Variant
' Behandel elke cel in de selectie van cellen.
' Het geselecteerde gebied is een range,
' maar elke cel in dat gebied ook.
For Each rge In ActiveWindow.RangeSelection
' Welke waarde staat er in de cel?
varValue = rge.Value
' Staat deze waarde ook in een andere cel?
For Each rgeFind In ActiveWindow.RangeSelection
' Maar natuurlijk niet kijken in de cel
' die we al gebruiken.
If rgeFind.Address <> rge.Address Then
' Is de waarde hetzelfde? Dan celkleur rood.
If rgeFind.Value = varValue Then
rgeFind.Font.ColorIndex = 3
End If
End If
Next
Next
End Sub

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Tjonge wat een ingewikkelde procedure hou je er op na.
    Niet dat ik een eenvoudigere heb hoor.
    Maar begint het artikel niet met de vraag welke pagina optimaliseren?
    Volgens mij moet je elke pagina optimaliseren!
    Het is mijn standaard geworden om de discription tag te vullen met een zinsnede die ik uit de pagina heb gehaald om vervolgens de keywords in deze discription weer in de keyword tag te plakken. Als het even kan ook zoveel mogelijk woorden uit de title in de bovenstaande tags proppen. (zonder te overdrijven)
    Het maakt mij namelijk helemaal niet uit waar ik op gevonden wordt (naast mijn hoofd keywords).
    Buiten dat wordt iedere pagina ( op de disclaimer en de privacy na) gemaakt om een onderwerp te behandelen.
    Wat mij bij deze site opvalt is dat sommige onderwerpen in de 3e of 4e laag van de site staan. Waarom niet alles in de 2e laag? (example.nl/hierbedoelik) of beter nog (hier-bedoel-ik)
    op dze manier wordt het ook veel moeilijker om te optimaliseren! als er nooit meer dan twee lagen zijn en ieder onderwerp krijgt zijn eigen "map" in de 2e lijn hoef je ook niet zo veel moeite te doen om een onderwerp keyword havy te maken op een pagina/title/discription/keyword en H1.
    Of heb ik nu zo`n simpele site?
    Doet niet iereen dat dan

  2. Interessante methode, zeker iets om zelf eens te proberen
    Heb wel een opmerking: waarom zou je als datum-range het hele vorige jaar nemen? Misschien heb je nu wel een pagina die in januari bezoekverkeer had, maar daarna uit de resultaten is gevallen. Die mis je nu en zul je dan niet gaan optimaliseren.
    Een periode van 1 maand lijkt mij beter, dan pak je ook de pagina's mee die eerst wel rankten maar nu niet meer. Die pagina's zijn vaak juist erg interessant, omdat ze al een keer bezoekers hebben opgeleverd en er dus in elk geval op gezocht wordt.

  3. Beste Karel,
    Bedankt voor je heldere uitleg...ik begrijp de "filter" van niet "Niet-commercieel zoekverkeer" niet helemaal.
    Er zit namelijk een groot verschil in het resultaat. Dus waarom geef je aan om hiervoor te kiezen?
    Met vriendelijke groet,
    Nick DéBlé

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top