Verkopen genereren via Facebook? Zet je Facebook Shop op binnen 3 minuten!

1 december, 2016

eigen facebook shop blog
Wellicht had je het al gezien, maar de mogelijkheden voor e-commerce op Facebook zijn weer een stukje uitgebreid. Facebook wordt dan ook een steeds waardevoller medium voor webwinkeliers. Een online shop op Facebook die jouw producten toont? Dat wil jij natuurlijk ook! In deze handleiding laat ik je in 5 stappen zien hoe jij binnen 3 minuten je eigen shop opzet binnen Facebook. 

voorbeeld kg facebook shop
 
Stap 1. Kijk eerst of je ‘Shoppen’ als tabblad hebt toegevoegd aan je Facebook pagina. Zo niet, voeg deze dan aan je tabbladen toe. Dit doe je op de volgende manier:

Stap 2. Stel vervolgens je winkelgedeelte in. Dit doe je in slechts enkele klikken. Geef ook aan hoe je wilt dat mensen aankopen kunnen doen, via pb’s (persoonlijke berichten) of via je website/shop. Wanneer je producten via een website verkoopt, raden we de tweede optie aan.

Stap 3. Voeg vervolgens je producten één voor één toe. Je Facebook pagina laat steeds de drie laatst toegevoegde producten zien. Klik je door naar de shop, dan zie je daar alle andere artikelen. Voer bij het toevoegen de naam van het product in, de prijs en een eventuele beschrijving. Als je bij stap 2 voor de tweede optie hebt gekozen, voer je daarna de website URL in waar bezoekers hun aankoop kunnen voltooien. Kies vervolgens een bijpassende productfoto of, in ons geval, een zelfgemaakte afbeelding.

Stap 4. Bepaal vervolgens via ‘Tabbladen beheren’ waar het Shoppen gedeelte op jouw Facebook pagina moet komen te staan.

Stap 5. Om je shop te promoten via je Facebook pagina kun je je winkel of je producten delen. Ook kun je producten promoten, een relatief goedkope mogelijkheid. Succes met je nieuwe Facebook shop!
facebook post kg

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied.

Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee de werving en selectie van online marketeers wordt verzorgd.

Contact: LinkedIn | Twitter | Tel. 085 208 21 00 | E-mail

  1. Dit klinkt relatief eenvoudig, als je veel producten hebt ben je natuurlijk wel een tijdje bezig met ze allemaal toe te voegen, misschien is het dan interessanter om enkel de populairste of promoties te tonen op Facebook. Als je klanten van daaruit doorstuurt naar je webshop, zien ze daar vanzelf het hele aanbod.

    1. Klopt helemal Gustavo, Facebook laat er op je pagina maar drie zien, dus het is slim om daar je drie meest populaire producten neer te zetten (of acties inderdaad).

    1. Hoi Erwin,
      Dit is helaas (nog) niet mogelijk. Wat je wel zou kunnen doen is het volgende:
      Voorbeeld toevoegen categorie
      Dit is een voorbeeld voor hoe je ‘schoenen’ als categorie zou kunnen toevoegen.
      Als foto kies je dan bijvoorbeeld het meest populaire of de meest trendy damesschoen, met de naam geef je de categorie aan en als prijs voer je de prijs in van de schoen op de afbeelding (of de gemiddelde schoenprijs, maar dan zou je dit in de beschrijving duidelijk moeten aangeven dat het niet de prijs is van de schoen op de afbeelding maar een gemiddelde).
      Kun je hier iets mee?
      Groet!

  2. Mijn vrienden op FB zijn doorgaans familie en kennissen. Zijn zullen mijn producten niet in prive gebruiken en de kans dat zij hun werkgever in mijn producten kunnen interesseren acht ik ook zeer klein.
    Vraag: Waar zullen mijn B2B productadvertenties op FB vertoont worden en kan ik dat sturen?

  3. Hi! Ik ben bezig met mijn shop in te richten op mijn nieuwe facebook page. Heb mijn 3 produkten toegevoegd aan shop. Graag heb ik eerst status (waar mensen een comment kunnen plaatsen), dan de shop, dan video’s, dan photos en dan pas posts. Ik heb reeds je stap 4 toegepast en de shop helemaal bovenaan gezet…. maar op mijn page op de wall veranderd er nog niets… Thx voor je reactie! Mvg, Astrid

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *